Thursday, May 5, 2011

PeTua - SiRi 1

Mahukan petua x? de dalam ni saya amalkan.. insyaAllah menjadi dengan izinNya kalo hati kita ikhlas. alhamdulillah.. meh2 kita kongsi meh! =)

Petua Ringan Jodoh
Hendaklah dibacakan Surah Yusuf pada sebekas air yang bersih sebanyak 3 kali pada malam Jumaat. Air itu hendaklah dimandi pada 3 pagi berturut2 dan diminum 7 kali setiap hari 3 hari berturut. Wallahu'a'lam.

Penawar Resdung
Amalkan menyedut air ke dalam hidung. Kemudian picit sebelah hidung dan hembuskan sekuat hat. Buatlah berulang-ulang kalu sehingga selesai kedua-duanya. Selepas itu basuhlah muka dengan bersih. Lakukan ini setiap kali setelah sapai ke satu2 destinasi, pejabat, bersantai, riadah atau pulang ke rumah, malah ke mana saja.

Melicin dan Memerahkan Kulit Muka
Ambil sebiji buah tomato masak, lecek hingga halus. Kemudian pupurkan diseluruh muka. Biarkan mengering selama 20 minit. Bilas dgn air bersih. Amalkan seminggu 2/3 kali.

Menegangkan Kulit Muka
Ambil tepung ubi kayu dan mentimun. Timun hendaklah disagat/parut halus terlebih dahulu. Kemudain campurkan kedua-dua bahan dgn sedikit air. Kacau rata dan jgn terlalu cair. Kemudian sapu di muka dan biarkan ia kering. Kemudian basuh. Dgn cara ini ia dpt menegangkan kulit muka serta menampakkan keputihan di muka dan menjadikan kulit segar.

Menyerikan Wajah
Wanita yg menginginkan wajahnya sentiasa berseri apabila dipandang, bolehlah mengamakkan amalan di setiap pagi iaiu selawat ke atas nabi saw sbyk 3x seblm mencuci muka dan sapukan air ke muka. Insyaallah.

ari ni saya bagi 5 dulu yek.. xcukup time la.. masa da time kan? hehe.. makan dulu yek.. x g lunch ke semua? makan tau, kang sakit pewut, lagi parah duit.. huhu.. =)

No comments: