Friday, September 4, 2009

KiSAh KaSiH

baru saya tau, betapanya sshnye manjadi seorang pelajar DIPLOMA..
dulu time SIJIL, nota2 akan disuap oleh LECTURER..
tp diploma ni, sume kne cari sendiri..
tergagap2 nak cari nota..
assignment banyak..
waaaa...
merananye setahun ini..
YA ALLAH, permudahkan lah perjalananku di muka bumi yang SEMNTARA ini..
berikan aku KEKUATAN yang kuat untuk menjalani idupku sebagai UMATMU yang KERDIL ini.
berikan aku KESABARAN yang kental atas UJIANMU ini..

saya ni palajar dalam bidang BUSINESS MANAGEMENT..
maka, assignment terlalu banyak..
saya terpaksa MENEROKAI semua bidang PERNIAGAAN..
xkira SUMBER MANUSIA, PELABURAN, KEWANGAN, PERBANKAN, TEKNOLOGI MAKLUMAT dan ENGLISH..
ENGLISH pon kne wat PRODUCT tuk diMARKETINGkan..
pas raya ni kne present..
huhuhuhu...

kekawan, minggu lepas adalah minggu KESABARAN saya..
macam2 saya diUJIANkan dengan benih KESABARAN yang kental..
saya xtahu pe salah saya kepada MEREKA2 ini..
adakah keBAIKan saya ni disalahertikan oleh meraka. oleh sebab itu mereka mengUJI saya dengan perkara2 tersebut?
ALLAHUALAM..
MASYAALLAH..
selagi saya bley sabar, saya sabar..
tp knp mereka membuat muka TOYA a.k.a TIDAK BERSALAH?
mengapa?
tah la, saya sedar saya ni INSAN KERDIL..
tp saya harap supaya mereka INSAF pe yang mereka lakukan..
saya SAYANG mereka, tp knp mereka tak SAYANG saya seperti mana saya SAYANG mereka?

berkata di lubuk ati saya, berfikiran POSITIF la wahai NURUL LIYANA BT MAZLAN..
biarlah ALLAH yang jatuhkan HUKUMAN kepada mereka..
jangan la kamu JATUHKAN sendiri..
hmmmm....

5 comments:

BajuKurung said...

yana, lek la.. nie bru ujian kecil.. xmo la cpt mengalah.. byk lg dugaan yg ade utk ko lps2 nie.. ko kne kuat..

LiYaNa.MaZLaN said...

insyaAllah kak, org cube k!
thx tau kak coz sentiasa de ngn orang waktu orang dalam cam ni..
orang x de sape nak cite lagi, orang takut..

Rara said...

MACAM KENAL SELAMAT HARI RAYA

abe long said...

eh..name pe..
benti je laja tu..
p sambung sijil..sah senang balik
keh keh keh

LiYaNa.MaZLaN said...

abe long : xbley ambik sijil lagi, da GRAD da.. hehehe...

RARA : mmg knl pong.. saya kan keje kat KONSPA dulu..