Sunday, April 1, 2012

B2B : WedDinG PreParaTioN LisT

the good, the fab, the trendy

Salam. saya macam da lama tak update blog kan? sekarang saya feeling Bride-2-Be, maka sejak dua menjak ni banyak la entry kawen-kawen dari saya. saya nak cerita persiapan saya pon saya tak tahu nak cerita cam mana, maka saya keluarkan entry mengenai ala kawen-kawen sebagai ganti. ok kan? hehehhe...

saya baru balik dari terengganu ni, kerana ikut mama pergi kenduri kawen kawan opis dia. dengan menghadiri majlik kawen ni, dapat la saya tengok apa yang sesuai yang boleh dibuat dalam majlis saya yang tak lama lagi.

jemput kawan2 di sini? semestinya. bila da dekat tarikhnya, saya akan umumkan bila yek. maka, tunggu... hehehhe.. =)

sekarang, sudah 50% preparation untuk wedding saya nak ke DONE! yey! insyaAllah slow2 saya lakukan dengan baik dan tenang (dalam hati, adehhhhh bila nak kenduri ni! tak sabarnya! hehehe..) baru saya tahu, nak wat preparation tuk kawen ni bukan senang kan? saya pulak jenis suka buat benda cepat, sebab takut kalo kita wat last minute, mesti ada yang tertinggal. emmm..

meh saya listkan apa yang DONE untuk wedding saya :
  • make-up tuk nikah & sanding
  • baju sanding (belah saya)
  • pelamin (belah saya juga)
  • dewan
  • baju nikah (hantar jahit kat akk sedara en. Chenta. moga2 chantek dan sama yang saya inginkan. amin)
  • katering
  • kursus kawen (saya & en. Chenta)
  • HIV test
  • doorgift tuk jemputan dewasa
  • tarikh sanding
  • tukar alamat dalam I/C tuk nikah
yang belum DONE lagi
  • doorgift tuk jemputan kanak-kanak
  • sebahagian barangan hantaran saya & en. Chenta
  • borang nikah saya (da ambik, tapi tak isi lagi form)
  • borang nikah en. Chenta (minggu depan ikut en. Chenta balik kampongnya ambik borang)
  • family badge dan senarai tetamu yang hadir
  • guest book (perlu ke yek? hehehe)
  • sticker tuk tampal kat doorgift (masih mencari.) 
emm.. pening kepala juga nak complete kan semua ni kan? minta2 lah dipermudahkan olehNya. amin. =)

insyaAllah jika yang belum DONE da jadi DONE, saya akan update lagi k!

Google Image Result for https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEgqzgz9-2NnPthTFD5LBerR89vjDAoFkphf-oT0fjXhjeNuMFVd4gd9mAMtMSRGNicGoNlcENIdnuhmZKi8C6_Di8f_7awTg2RYsi-KJTBRN8Ane7atH2ybAVzUFl6dtS3iP75FTJ2sncI/s1600/tumblr_l8ckn4oF3f1qdrhyeo1_500.jpg

pissss : meh baca entry ini. saya suka ayatnya dalam entry itu. (blog isteri ally iskandar)

No comments: