Monday, March 7, 2011

DerMa DaRa......H =)



ari ni cukup memenatkan bagi saya.. pagi2 antar mama pergi keje - balik - kejut incix chenta g keje (kejut pakai hp yek, bukan face2face.. no..no..no.. i'm singlet eh single lagi tau!) - mandi - pergi bank - bank bley offline plak - pastu ambik mama pergi jabatan imigresen wat passport (nasib baik dok putrajaya, BANDAR KERAJAAN tp ssh nak dapat keje! =) - makan lunch - balik opis mama - derma dara....h (hehe) - pergi bank balik. wahhhhh.. pukul 2.30 petang baru balik, pukul 5 petang ambik mama balik keje plak.. selupa macam bibik+pak supir lohhhh... hehehehe...

ok, baru nak start bercerita, tadi membebel.. hehehe.. ari ni saya berjasa kepada negara dan keluarga (lagi2 mama saya!) kerana menderma darah kali ke-2.. (hah, ke-2? baru ke-2, tp berjasa woooo...) sbb darah saya ni amat diperlukan di negara ini lagi2 di pusat darah negara. jenis darah saya bak kata bang bil, bley jadi ketua kampong.. darah jenis O, jenis darah pemurah.. semua jenis darah bley masuk.. hehehe....

sapa kata derma darah sakit? x la, kalo tengok jarum dia je cam xbrape nak sakit kan, sbb besar... ala.. sakit time cucuk je, da cucuk, xde da sakit ni.. tp sebelum nak derma, sila alas perut dulu yek, kang tak pasal2, pengsan.. kalo ramai pakwe ensem kat situ x pe gak.. ni ramai bapak2 orang.. emmmm.. isy, xmo2... i nak ensem2 je bagi CPR kat i.. hehehe... banyak kelebihan menderma darah ni, sbbnya darah kita akan menwashing machine balik bagi bersih... x caya? tanya saya! hehehe...



Marilah Kita Menderma Selagi Sihat Tanpa Penyakit

No comments: